מטרתנו


"להעניק מענה קצר ולעניין, בעל תרומה ממשית והשפעה לטווח ארוך תוך התאמה מלאה ומדוייקת וראיית המכלול"


החזון


"לתרום לכמה שיותר משפחות מסגרות חינוכיות יזמים/ות בתחילת דרכם, נשים ו...אנשים
לשפר ולקדם כל פרט ומסגרת- על שלל הגורמים והרבדים בהתאמה למטרות ופרמטרים אישיים !"

קרא אודותינו

מעצבים חינוך

כי החיים הם משחק ילדים

עיצוב/שדרוג כל חלל (גם) עם ילדים בגישה חוויתית ויצירתית

לכדי "סביבה מחנכת"© באמצעים חכמים ומעוצבים !

עוד על מעצבים חינוך

השימושון

!Here for you

Winter 2023

Education Magazine

תסמונת הילד הטוב

הורים ומחנכים יקרים,


הם נמצאים בכל מסגרת: בבית, בבית הספר ובגן. נדמה כי לא מסתמן כל קושי ובכל זאת...

קווים לדמותו של "הילד הטוב", השלכות לעצמו, קשיים

ו... מה אנו יכולים לעשות כדי לסייע ו...להעצים?


"הילד הטוב" –

זוהי כמובן רק דרך ביטוי לילדים במסגרות ובבית המעוררים תחושה שהם פשוט... ילדים טובים. תקראו להם לרוב "הילד הנוח" "זה שקל לי איתו" או "הזורם",  

תחת כותרת רחבה ולא מחייבת, בואו נכיר אותם קצת או ניזכר בם לרגע.

פרופיל אפשרי לדמותם והשלכות אישיות :

קשובים ומשתפים פעולה – מבצעים את כלל המטלות המבוקשות ולעיתים אף משקיעים מעל ומעבר או מבצעים "בראש גדול".

"הולכים בתלם" - לעיתים עד כדי "ריצוי".

בעלי מצפון חברתי מפותח – מפנים אנרגיות רבות לנוכחים בסביבתם ומכל... הלב!

מביעים אכפתיות - עלול להיתפס כחנופה, אל תטעו... המניעים כנים ביותר!

משמשים לעיתים כ"סמן ימיני" למחנכים – אין בכוונתם להלשין או לבקר, פשוט אכפת להם...

רגישים – לסביבה אך גם בעצמם, לא ימהרו לאמר שנפגעו ועלולים ל...אגור בתוך עצמם.

מתחשבים – לעיתים במחיר וויתור על עצמי.

נוהגים בנימוס – יראת כבוד, שיח מכבד, הבנה עמוקה ובוגרת לחשיבותם של דמויות הסמכות.

חברותיים – מחויכים, רואים את הטוב בכל חבר ואדם.

קפדניים – לעיתים עד כדי פרפקציוניזם.

ניזונים מפידבקים חיוביים – כמו כולם, אך אותם יכול להזין ולרומם בעוצמה.


השלכות וביטוי במסגרות :

התנהגותם הנעימה לא גוררת בעקבותיה כמובן תגובות כעוסות ולעיתים גם לא עידוד בעקבות כל שיפור.

הם לרוב מסתדרים למראית עין עם קבוצת השווים, ולעיתים לא מקבלים עידוד על חיברות, מאמץ חברתי יוצא מן הכלל או השתדלות.

באופן כללי (ומאוד קטגוריאלי) הם ילדי האמצע, נוחים בכל מסגרת, יוצרים תחושה כי אין צורך להפנות אליהם תשומת לב מיוחדת כי "הכל בסדר", לעיתים ההנחה עשוייה להוביל את המחנכים אותם להקדיש להם פחות, לסמוך עליהם "שיסתדרו" ואף בוטחים שיהיה כן.

ולעיתים... עלולים קצת לפספס אותם. את תחושת הפספוס וההחמצה הם עשויים לשאת עימם בעצמם או שעלולים להביע אותה בשלב מאוחר יותר בחיים.


מה ניתן לעשות ?

בבית:

לזהות!

לפנות למחנכים במסגרות לקבלת פרופיל התנהגות במסגרת.

לאפשר ולעודד פורקן פיזי! באמצעות חוג פעיל, השתוללות, ריקוד, כושר או כל אפיק אחר.

לעודד שיתוף ושיח יומיומי והדדי על כלל התחושות והרגשות.

להשתדל לא לוותר עליהם! להשקיע, לפנות זמן, ללמד, להתעניין בשלמדו...

לשזור מסרים של חשיבות השלמות על פני המושלמות...

לסייע בכלים להתמודדות באם עולה מצד המחנכים תחושה של "ריצוי".

לסייע להם להטיב להכיר עצמם על שלל יכולותיהם ותכונותיהם.


במסגרות החינוכיות: 

לזהות אותם.

לבדוק דופק מידי פעם.

לאפשר להם להועיל באופן יזום.

להשתמש ביכולותיהם המיוחדות לצורכי ילדי הכיתה, הגן או המחנכים עצמם

להפכם לבעלי תפקידים (תוך שיח מקדים ובדיקת עניין מצדם כמובן!).

לעודד אותם! גם על ה"ברור מאליו" לכאורה.

להעצים אותם, גם הם זקוקים לזה.

להשתדל לזכור שאכן יבצעו, יכינו ויעמלו ויחד עם זאת גם הם זקוקים ל'ספוט' ולהשקעה אישית.


מילים קטנות (גדולות!) כמשוב קונקרטי אודות עשייה (ללא 'זיקוקי דינור') יסייעו להם למצא בעצמם את האיזון האופטימאלי, היכרות את עצמם ותחושת נוחות כללית :).

ובכלל, בכל מסגרת וסיטואציה,                                                                                       

רצוי לעודד ולחזק את נקודות החוזק שלהם!

ו...לאפשר להם להיות פשוט הם !


שיהיה בהנאה !!!

מירב אגם-גבריאל   בעלת הורים ונהנים/מחנכים ונהנים  (משנת 1999)  וסטודיו MONOdesign ליצירת חללים חכמים: חינוכיים, מסחריים, פרטיים ומיצגים פורצי דרך בגישה חדשנית.

מרצה בכירה ויועצת להורים, אנשי חינוך, ילדים, יזמים.ות וא.נשים - מאמנת אישית ומשפחתית מוסמכת - מעצבת רב תחומית, מומחית בעיצוב מסגרות לגיל הרך וחללים (גם) לילדים בגישה חינוכית ייחודית - מלווה ומנחה בכירה למסגרות חינוכיות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי - מרצה רב תחומית - בעלת קליניקה פרטית - רעיונאית- יוצרת - יזמת - אשת רוח - תלמידה של החיים - רעיה ואם.

*חלק מתכני האתר כתובים בלשון זכר למניעת סרבול, אך מכוונים כמובן לשני המגדרים.