מטרתנו


"להעניק מענה קצר ולעניין, בעל תרומה ממשית והשפעה לטווח ארוך תוך התאמה מלאה ומדוייקת וראיית המכלול"


החזון


"לתרום לכמה שיותר משפחות מסגרות חינוכיות יזמים/ות בתחילת דרכם, נשים ו...אנשים
לשפר ולקדם כל פרט ומסגרת- על שלל הגורמים והרבדים בהתאמה למטרות ופרמטרים אישיים !"

קרא אודותינו

מעצבים חינוך

כי החיים הם משחק ילדים

עיצוב/שדרוג כל חלל (גם) עם ילדים בגישה חוויתית ויצירתית

לכדי "סביבה מחנכת"© באמצעים חכמים ומעוצבים !

עוד על מעצבים חינוך

השימושון

!Here for you

Winter 2023

Education Magazine

חג וחגיגה 2 - הצגות ומופעים

מהלך כל השנה ובפרט בחגים ומועדים יוצאים הילדים למופעי תרבות, הצגות ומופעים,

כמה רעיונות למחשבה אודות : כיצד להפוך את הבילוי לחוויה חיובית ומשמעותית בכל גיל!


1. בחירת המופע – רצוי לבחור במופע אליו הילד מתחבר, במיוחד בפעמים הראשונות- חוויה ראשונית חיובית עשויה לסלול את הדרך לחשיפה למגוון סוגי מופעי תרבות ובכלל.


2. הכנה מראש לאופן ההתרחשות – פרוק לאלמנטים קטנים כדי להגדיל את השליטה במתרחש כגון : יהיו המון אנשים, נשב על כסאות מיוחדים המסודרים בשורות, בשלב מסוים יודיעו כי ההצגה מתחילה ויעממו את האורות...


3. הכנה מראש לתכנים : הכרת הדמויות, השירים, הסיפור, הרעיון... תוך חיבור לעולמו של הילד


4. הכנה מראש לשלבי הביצוע והמחשה : יום בשבוע, שעה, ניסע ברכב של אמא, עם מי ? היכן מתקיים? נחנה, ניכנס לאולם...תוך התאמה לעולם מושגי הילד ובמגוון דרכים מוחשיות – ציור, טבלה, הכנת תזכורת כתובה עם הילד או הוא בעצמו...


5. אוורר רגשות : למצוא מועד ואופן נוחים לשמוע דעתו של הילד,רגשותיו ואם יש חששותיו כגון : חושך, אנשים רבים... רצוי לתת מקום לכל רגש ולפרטו


6. להזכיר ולמנות יחד את יתרונות החוויה וייחודיותה בהתאמה לכל ילד ומשפחה – יציאה משותפת,משפחתיות, חברים, תפאורה, שחקנים,קהל...


7. בזמן החוויה – להזכיר את נקודות הציון אשר להן התכוננו רגע לפני התרחשותם : עכשיו נחנה את הרכב בחניון, נגיש את הכרטיסים, ניכנס לאולם... יוצר חיבור אסוציאטיבי חיובי, יקנה תחושת בטחון ויעלה בלי כוונה ישירה וברובד נסתר את ביטחונם העצמי של הילדים: ידעתי שיהיו המון ילדים – זה באמת מתרחש- כל הכבוד לי...


8. התייחסות לצרכים פיסיים : שינה מספיקה, שובע וביקור בשירותים כמובן יסייעו לריכוז מרבי בחוויה אלו לצד הסברים : היכן נמצאים השירותים, האם תתקיים הפסקה, מתי והיכן ניתן לאכול ? ...


9. הבנה  כי החוויה עשויה להיות מרגשת בעבור הילד ומכורך כך להשפיע על אופני התנהגותו לצד נימה חיובית ושמחה בהקשר זה, אמפתיה ו...חיבור לאני, ההורה, כילד, יכולים לסייע לתעל את כלל הרגשות של כלל בני המשפחה לאפיקים חיוביים, אוהבים ו...מהנים !


10. לקחת הביתה : לעבד את החוויה, לעודד אודות כל.... העשיות החיוביות והלא ברורות מאליהן שהתרחשו : ישיבה לפרק זמן ארוך, שיתוף פעולה, התלהבות, שמחה, כיבוד המקום והסובבים.... ויש המון....

מומלץ מאוד גם לקחת , לעבד  ו ל ה ש ת מ ש  בתכני המופע, המסרים, החיבור לדמויות, למידות, הזדהות....


פשוט תיהנו ! כולכם !

מירב אגם-גבריאל   בעלת הורים ונהנים/מחנכים ונהנים  (משנת 1999)  וסטודיו MONOdesign ליצירת חללים חכמים: חינוכיים, מסחריים, פרטיים ומיצגים פורצי דרך בגישה חדשנית.

מרצה בכירה ויועצת להורים, אנשי חינוך, ילדים, יזמים.ות וא.נשים - מאמנת אישית ומשפחתית מוסמכת - מעצבת רב תחומית, מומחית בעיצוב מסגרות לגיל הרך וחללים (גם) לילדים בגישה חינוכית ייחודית - מלווה ומנחה בכירה למסגרות חינוכיות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי - מרצה רב תחומית - בעלת קליניקה פרטית - רעיונאית- יוצרת - יזמת - אשת רוח - תלמידה של החיים - רעיה ואם.

*חלק מתכני האתר כתובים בלשון זכר למניעת סרבול, אך מכוונים כמובן לשני המגדרים.