מטרתנו


"להעניק מענה קצר ולעניין, בעל תרומה ממשית והשפעה לטווח ארוך תוך התאמה מלאה ומדוייקת וראיית המכלול"


החזון


"לתרום לכמה שיותר משפחות מסגרות חינוכיות יזמים/ות בתחילת דרכם, נשים ו...אנשים
לשפר ולקדם כל פרט ומסגרת- על שלל הגורמים והרבדים בהתאמה למטרות ופרמטרים אישיים !"

קרא אודותינו

מעצבים חינוך

כי החיים הם משחק ילדים

עיצוב/שדרוג כל חלל (גם) עם ילדים בגישה חוויתית ויצירתית

לכדי "סביבה מחנכת"© באמצעים חכמים ומעוצבים !

עוד על מעצבים חינוך

השימושון

!Here for you

Winter 2023

Education Magazine

נשף מסכות


כל יום כמו פורים!

חג פורים. תחפושות, צבעים, דמיות, ליצנים, קרנבל, מסיבות ומשלוחי מנות,

שמחה גדולה ברחובות, חנויות מציגות מרכולתן לראווה, ילדים בוחרים ומתלבטים,

כאלו שכבר מזמן... מתחפשים, כאלו שמפחדים או אלו שפשוט לא אוהבים.

חג שמהותו שמחה, המון רוח שטות, חשיבה על הזולת, נתינה, חג של צחוק וקלילות.


בחרתי לנצל את רעיון החג להזמין אתכם לנשף מסכות, בוא כל אחד יבחר,  מי ירצה להיות.

כמה מילים מן התיאוריות והספרות, מעט מילים של ידע למחשבה ובהירות.


מסכה – בלטינית – פרסונה (PERSONA) משמע, "להוליך את הקול", 

המסכה הינה הכלי דרכו נשמע קול השחקן על בימת התיאטרון היווני.


הפסיכואנליטיקאי קרל יונג השתמש במושג הפרסונה לתיאור רכיב באישיותו של האדם. המסכה אותה עוטה האדם על עצמו בחברה מייצגת את כל מה שחושב האדם כי מצופה ממנו, זוהי הזהות החיצונית, האופן בו היה רוצה שיתפסו אותו האחרים לפי פרשנותו את ציפיותיהם.

ככל שירצה האדם להתאים עצמו לסביבה, ככל שיחוש חוסר שייכות, חוסר בטחון או איום, כך יגבר השימוש במסכה והאדם ירחק מאישיותו האמיתית הייחודית.


אחד המושגים המרכזיים בתורתו של אלפרד אדלר, הוגה הפסיכולוגיה האינדיבודואלית, הינו : תחושת השייכות.

תחושת השייכות הינה תחושה סובייקטיבית הנובעת מן האמונה על-פיה כל אחד הינו יצור חברתי מיסודו השואף כמטרה עליונה לחוש שייך.

ילדים, הורים ואנשים בכלל יכולים להיות שייכים למסגרות רבות ושונות בחייהם החל ממשפחה ועד מקום עבודה, חוג או קבוצת חברים או עמיתים, עובדה זו לא מבטיחה כי הם חשים שייכים לקבוצות אלו ובכלל.


מאחורי התנהגות הילדים עומדת גחמה לתחושת שייכות. אם נחבר בין התיאוריות שהוצגו לעיל, ככל שתגדל תחושת השייכות יפחת הצורך לשימוש במסכות ולמעשה יתאפשר לכל אדם להתקרב יותר ויותר לאישיותו הייחודית, להכיר עצמו, להתנסות, להעז, לפעול, לגלות ולחיות את החיים במלואם ללא תלות בתגובות חיצוניות על עשייה, פעולה או התנהגות.

הבנה זו מאפשרת לנו, ההורים ואנשי החינוך ליזום, לעודד, לתת את הדעת,

ליצור הזדמנויות בהן יוכלו הילדים לחוש באופן סובייקטיבי שייכים.


מה הכוונה לחוש שייכים? מה בעצם הילדים צריכים ומבקשים?

להיות ולחוש אהובים, נחוצים ויכולים,

מה המשמעות? ממש, ממש פשוט:


אהוב – לחוש אהוב ללא כל תנאי, אומרים לי, מחבקים אותי ושמים לב למעשיי.


נחוץ – אני (הילד) תורם ומועיל לסביבה ולמשפחה, יש לי תפקידים ואחריות מהשקייה ועד לימוד ושמירה. מטילים עליי, מאפשרים לבצע, לעשות וגם מאפשרים לי לשאת בתוצאות.


יכול – אני מסוגל לעשות דברים, אני מסוגל להתגבר על מכשולים,

אפשרו לי להתמודד, עודדו אותי, תימכו בי, אלמד על עצמי, ארוויח ואחוש בעננים!

        

ברוכים החוגגים בנשף המסכות, כולכם מוזמנים לחוות ולהתנסות!

כל אחד מכם כאן רצוי ומקובל, גם ובעיקר כשחש שוגה או מבולבל.

בנשף שלנו ניתן להסיר מסכות, בו ניתן להיות אנחנו, להיחשף, להאיר ולהתגלות.

עם וללא קשר לחג הפורים, מאחלת לכולכם, שיזכו להכירכם מבפנים, במיוחד ילדיכם.

שתצליחו לאפשר להם לחיות חייהם עם מעט הגנות, שיאירו באורם המיוחד ויחוו חוויות,

ואם חייבים לעיתים ואין ברירה, את המסכה זכרו בתם השימוש, להשיב למגרה!


בברכת הורות וחינוך קלים, מהנים ויצירתיים, 

      מירב אגם – גבריאל

מירב אגם-גבריאל   בעלת הורים ונהנים/מחנכים ונהנים  (משנת 1999)  וסטודיו MONOdesign ליצירת חללים חכמים: חינוכיים, מסחריים, פרטיים ומיצגים פורצי דרך בגישה חדשנית.

מרצה בכירה ויועצת להורים, אנשי חינוך, ילדים, יזמים.ות וא.נשים - מאמנת אישית ומשפחתית מוסמכת - מעצבת רב תחומית, מומחית בעיצוב מסגרות לגיל הרך וחללים (גם) לילדים בגישה חינוכית ייחודית - מלווה ומנחה בכירה למסגרות חינוכיות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי - מרצה רב תחומית - בעלת קליניקה פרטית - רעיונאית- יוצרת - יזמת - אשת רוח - תלמידה של החיים - רעיה ואם.

*חלק מתכני האתר כתובים בלשון זכר למניעת סרבול, אך מכוונים כמובן לשני המגדרים.