מטרתנו


"להעניק מענה קצר ולעניין, בעל תרומה ממשית והשפעה לטווח ארוך תוך התאמה מלאה ומדוייקת וראיית המכלול"


החזון


"לתרום לכמה שיותר משפחות מסגרות חינוכיות יזמים/ות בתחילת דרכם, נשים ו...אנשים
לשפר ולקדם כל פרט ומסגרת- על שלל הגורמים והרבדים בהתאמה למטרות ופרמטרים אישיים !"

קרא אודותינו

מעצבים חינוך

כי החיים הם משחק ילדים

עיצוב/שדרוג כל חלל (גם) עם ילדים בגישה חוויתית ויצירתית

לכדי "סביבה מחנכת"© באמצעים חכמים ומעוצבים !

עוד על מעצבים חינוך

השימושון

!Here for you

Winter 2023

Education Magazine

חג וחגיגה 3 - כוננות יום-הולדת

אחד המועדים החשובים מידי שנה בעיניהם של ילדים והורים הוא...יום ההולדת.

וכשזה היום קרב מתחילה לרוב בבית "כוננות יום-הולדת" : 

כיצד נחגוג? היכן? יום-הולדת עם מפעיל? משפחתי/חברים? בשילוב חבר/ה?  

האם ילד יום ההולדת ישתף פעולה?

איך הופכים את המאורע למנוף ללמידה ורכישת כלים לחיים?


10 מחשבות אודות חגיגת יום ההולדת:


1. מתנות לחיים

על פניו "זו רק חגיגת יום הולדת" אך היא מגלמת בתוכה שלל למידות, הזדמנויות לרכישת כלים, לרגעי משפחה, העמקת ההיכרות, הכרת מגוון רגשות, התנסות, העזה, התנהלות עם תקציב, מיומנויות אירוח, קבלת החלטות, בחירה, שיתוף פעולה, ניהול רגשות ועוד המון...

המלצות ראשוניות: להשתמש במאורע כהזדמנות לשלל הלמידות, לזהות כל עשייה בדרך לעודד , לחזק ו...לסייע לילד למצוא את הדרך המיוחדת שלו וליהנות!


2. מאפייני הילד

זיהוי מאפיינים כלליים מתוך היכרות הילד ע"מ לבחור את אופן החגיגה האופטימלי בעבורו כגון: תחומי עניין, פתיחות וחברותיות, טמפרמנט – שקט/פעיל, תפקוד בהמולה... הזיהוי חשוב ולצידו לעיתים כדאי לאפשר לנסות לנהוג גם אחרת, "לצאת מן הכלל "של עצמו.


3. רצון הילד

פנייה לילד וקבלת זווית מבטו האישית בעניין, רצונותיו, חלומותיו והצצה קטנה נוספת לעולמו והלך רוחו (בהתאמה לגיל ושלב התפתחות).


4. תקציב אפשרי

לחשוב מראש אודות התקציב הניתן למאורע ולהציגו בין יתר השיקולים בקבלת ההחלטה.


5. סיעור מוחין

סיעור מוחין משפחתי עשוי להניב שלל רעיונות מיוחדים ומתאימים למשפחה ולחוגג תוך שיח פתוח, פורה, יצירתי ומתן מקום לכל דעה, עידוד והרבה אהבה !


6. בחירה מתוך אפשרויות

לאחר בחירה ראשונית של אפשרויות ניתנות לביצוע הצגה לבחירת הילד – דגש על אפשרויות מצומצמות, התאמה לגיל הילד, יכולותיו ומיומנותו בבבחירה

(על-מנת לא ליצור מצב של עודף אשר יקשה עליה).


7. תקופת טרום יום-הולדת

כדאי לקחת בחשבון כי ככל שמתקרב המועד המיוחל תיתכן עלייה במפלס ההתרגשות לעיתים עד כדי קושי להירדם יום קודם, אקטיביות גדולה מן הרגיל, שינויים במצבי הרוח, שינויים בתאבון... מומלץ לקבל בהבנה ולסייע למצוא כלים משותפים להתמודדות בהתאמה לאישיות הילד.


8. שותפים לדרך

ככל שתגדל השליטה במתרחש והילד יכיר את השתלשלות ההתרחשויות,

יהיה שותף ויכיר את הצפוי לו, יגדל הביטחון ומידת שיתוף הפעולה.


9. בזמן אמת

בכל אופן בו בחרתם לערוך את החגיגה, כדאי להשתדל לקבל את מגוון הרגשות ואופני ביטויים על-ידי הילדים. מילת המפתח: "לזרום" – במידת העניין להיות במרכז החוויה או לצאת מאור הזרקורים, מידת שיתוף הפעולה, אקטיביות או ביישנות והיצמדות... הכל כלול!


10. מתנות

כיף גדול בתם החגיגה לפתוח את המתנות! כדאי לבחור יחד את העיתוי בהתאמה לאופי יום ההולדת (משפחתי,טיול,חגיגה גדולה...), למצב הילד והלך רוחו (עייפות, עומס יתר...), היכרות את הילד (פתיחת כל המתנות תסב הנאה ושמחה או תיצור תחושת עודף...) לבחור יחד המינון (הכל ועכשיו/בכל יום שתיים/ פותחים את האריזות וכל שבוע את תוכן מתנה אחרת...), מתן מקום לברכות, למברכים, תוכן האיחולים, המאמץ בהגעתם...


מזל-טוב לכל... החוגגים !!!

ו...שיהיה בהנאה!

מירב אגם-גבריאל   בעלת הורים ונהנים/מחנכים ונהנים  (משנת 1999)  וסטודיו MONOdesign ליצירת חללים חכמים: חינוכיים, מסחריים, פרטיים ומיצגים פורצי דרך בגישה חדשנית.

מרצה בכירה ויועצת להורים, אנשי חינוך, ילדים, יזמים.ות וא.נשים - מאמנת אישית ומשפחתית מוסמכת - מעצבת רב תחומית, מומחית בעיצוב מסגרות לגיל הרך וחללים (גם) לילדים בגישה חינוכית ייחודית - מלווה ומנחה בכירה למסגרות חינוכיות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי - מרצה רב תחומית - בעלת קליניקה פרטית - רעיונאית- יוצרת - יזמת - אשת רוח - תלמידה של החיים - רעיה ואם.

*חלק מתכני האתר כתובים בלשון זכר למניעת סרבול, אך מכוונים כמובן לשני המגדרים.